12 wiodących trendów w E-commerce

2021-10-05

     Ostatnimi laty coraz więcej firm angażuje swoje działania w rozwój e-commerce. Niewątpliwie jest to branża ciesząca się zainteresowaniem. Przyjrzyjmy się więc największym trendom w e-commerce i zobaczmy, w jakim kierunku zmierzają.

1. Rzeczywistość rozszerzona poprawia rzeczywistość zakupów online.

Rozszerzona rzeczywistość (ang. augmented reality) całkowicie zmieniła zasady gry w e-commerce. Dzięki tego typu technologii kupujący naprawdę widzą przedmiot, który kupują, co pomaga im w podjęciu decyzji o zakupie. Ta perspektywa zmienia sposób robienia zakupów w określonych branżach, takich jak moda i wystrój wnętrz, ponieważ klient może lepiej wyczuć przedmiot bez oglądania go osobiście. Już teraz widzimy, że AR jest wykorzystywany w większych firmach jednak. Spodziewamy się jednak, że wkrótce zaczniemy widzieć, jak staje się głównym nurtem dla firm każdej wielkości. Znacznie więcej firm będzie korzystać z AR w swoich produktach i firmach — tak bardzo, że stanie się ono bardziej standardem w e-commerce i platformach społecznościowych.

2. Ilość wyszukiwania głosowego będzie wzrastać.

Coraz więcej osób nie tylko posiada inteligentne głośniki, ale także polega na asystentach głosowych do wykonywania codziennych zadań. Ponieważ coraz więcej domów korzysta z tych udogodnień, coraz więcej konsumentów będzie korzystać z wyszukiwania głosowego aby robić zakupy online, zamawiać jedzenie i zarządzać swoim czasem. Rozwój wyszukiwania głosowego stwarza możliwości dla firm e-commerce pod względem słów kluczowych i treści.

3. Sztuczna inteligencja pomaga sklepom poznać kupujących.

Sztuczna inteligencja umożliwia klientom na spersonalizowane doświadczenia zakupowe. Stale zbiera ona dane o tym, jak klient robi zakupy, kiedy kupuje i czego szuka w produkcie lub usłudze. To technologia, której naprawdę nie można powielić w sklepie. Ludzie chcą wiedzieć, że marki o nich dbają, że znają ich potrzeby i dostosowują się pod ich wymagania. Możemy natomiast zauważyć odwrotne zachowanie w mediach społecznościowych, jednak  że w mediach społecznościach jeśli boty nauczą się formułować zdania, aby przekazać emocje, firmy mogą wkrótce nauczyć je oferować komfort i produkty oparte na nastrojach klientów.

4. Chatboty poprawiają doświadczenia zakupowe.

Niegdyś to jedynie sprzedawca w sklepie wchodził w interakcję z kupującymi, teraz to Chatboty odgrywają podobną rolę. Dzisiejszy kupujący chce mieć możliwość znalezienia i kupienia produktu za pomocą zaledwie kilku kliknięć, a jeśli nie, denerwuje się i prędzej czy później zrezygnuje z zakupu. W tym miejscu może wkroczyć chatbot może i uratować sprzedaż. Chatboty już dziś stały się popularne jeśli chodzi o obsługę klienta.  Nie wykluczone, że staną się jednym z najważniejszych narzędzi marketingowych. W przestrzeni handlowej kioski samoobsługowe prawdopodobnie staną się normą, a marketing w sklepie wzrośnie.

5. Big data odgrywa dużą rolę w tworzeniu spersonalizowanych doświadczeń.

Obecnie wielu konsumentów jest bardziej świadomych, że witryny e-commerce gromadzą dane osobowe, co naraża ich na ryzyko. Z tego powodu eksperci mają mieszane uczucia co do korzyści płynących z big data i ich wpływu na spersonalizowane doświadczenie zakupowe. Spodziewamy się jednak, że ponieważ giganci technologiczni nadal się rozwijają i wprowadzają więcej usług we własnym zakresie, z personalizacją spotkamy się również na co dzień. Oprócz wyświetlania sugestii w wyszukiwarkach lub platformach handlowych, zobaczymy ją również na naszych termostatach i kamerach dzwonkowych. Jednak po uchwaleniu niektórych przepisów będziemy mogli z nich zrezygnować. Stworzy to ciekawą dychotomię — ludzie, którzy mają ultraspersonalizowane doświadczenia i ci, którzy ich nie mają. Będzie to miało interesujący wpływ na to, jak marketerzy będą w stanie dotrzeć do nowych użytkowników.

6. Zakupy mobilne wciąż w ruchu.

Zakupy mobilne umożliwiają klientom dokonywanie zakupów z dowolnego miejsca, co ma kluczowe znaczenie w dzisiejszym świecie. Jeśli jednak  Twoja witryna e-commerce nie reaguje na telefony komórkowe lub aplikacje internetowe, stracisz duże możliwości. Kupujący, którzy są użytkownikami  mobilnymi, chcą dodatkowej wygody oraz możliwości płacenia cyfrowo. Coraz więcej sprzedaży e-commerce odbywa poprzez urządzenia mobilne.

7. Klienci reagują na wideo.

Tworzenie filmów na Twoją stronę internetową to świetny sposób na natychmiastowe przyciągnięcie i zaangażowanie klienta oraz poinformowanie go o Twoim produkcie lub usłudze. Wykorzystanie podcastów i krótkich treści wideo aby zwiększyć szansę dla kupujących   na dowiedzenie się w jaki sposób produkty i usługi marki e-commerce zapewniają rozwiązanie możliwości, wyzwania lub problemu, na który   kupujący chce odpowiedzieć. Dzięki tym dwóm formom opracowywania treści pojawia się technologia mikrośledzenia zaangażowania widza.

8. Więcej sposobów płacenia.

Klienci mają indywidualne potrzeby, jeśli chodzi o metody płatności, ale mogą anulować potencjalną sprzedaż, jeśli nie mogą zapłacić tak, jak chcą w witrynie e-commerce. Oferowanie szerokiej gamy sposobów płatności to dobry sposób na zwiększenie współczynników konwersji na urządzeniach mobilnych. Dodatkowo, jeśli klienci będą mogli zapisać informacje o płatnościach w Twojej witrynie, będą mogli płacić jeszcze szybciej przy następnym zakupie.

9. Subskrypcje sprawiają, że klienci wracają.

W dzisiejszych czasach istnieją różnego rodzaju abonamenty, a ich wygoda jest atrakcyjna dla konsumentów. W przypadku firm usługi subskrypcji umożliwiają planowanie zapasów i sprzedaży, które są już zablokowane.

10. B2B rośnie i stale się zmienia.

Czasy, w których zamówienia trzeba było składać tylko za pomocą formularzy zamówień faksowych lub telefonów kończą się. Coraz więcej firm zaczyna dostrzegać wartość obsługi swoich klientów online. Automatyzując te zadania za pośrednictwem swojej witryny e-commerce zespoły odchodzą od spędzania większości czasu na przetwarzaniu wpisów zamówień z arkuszy kalkulacyjnych wiadomości e-mail lub formularzy papierowych. Zamiast tego skupiają się na tym, co najważniejsze: nawiązywaniu kontaktów z klientami, zapewnianiu im doskonałej obsługi klienta i nawiązywaniu stałych relacji z klientami.

11. Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszy.

Zarówno konsumenci, jak i przedsiębiorstwa stają się coraz bardziej świadomi środowiska. Z tego powodu konsumenci są bardziej świadomi tego, gdzie robią zakupy i jaki ma to wpływ na środowisko i związane z tym skutki. Z tego powodu warto szukać nowych sposobów, aby być bardziej przyjaznym dla środowiska, na przykład – redukując zużycie papieru, kiedy jest to możliwe, używając biodegradowalnych opakowań i stosując materiały nadające się do recyklingu. 

12. Firmy powinny zoptymalizować strategię cyfrową pod kątem konwersji.

Przyciągnięcie potencjalnych klientów do Twojej witryny to jedno zadanie, ale zachęcenie ich do konwersji to drugie. W 2020 roku firmy chcą poprawić swoje współczynniki konwersji poprzez optymalizację stron produktów. Sprzedaż wielokanałowa to także kolejny sposób na uzyskanie konwersji, czy to poprzez reklamy na Facebooku, czy reklamy zakupowe w Google. Coraz więcej marek konkuruje o te same oczy. Algorytm Facebooka nagradza kreacje wideo i ruchowe, które z większym prawdopodobieństwem szybko przyciągną uwagę odbiorców. A klienci są też bardziej wymagający, niecierpliwi i ciekawi niż kiedykolwiek wcześniej. Upewnij się, że znasz tajniki skutecznej reklamy reklamowej, która nie tylko fajnie wygląda, ale także generuje konwersje. Inteligentne wykorzystanie tych kanałów to najlepszy sposób na upewnienie się, że Twoja marka będzie wyróżniać się w stale zmieniającym się krajobrazie marketingu cyfrowego.