Dostawa ważniejsza niż produkt – poznaj 3 kluczowe czynniki
Od przełomu wieków zakupy online podbiły świat, a ostatnia pandemia tylko spotęgowała ten trend. Do tego stopnia, że w ubiegłym roku ponad 27% całego świata było kupującym online. To przejście na handel elektroniczny zwróciło uwagę klienta na doświadczenie dostawy.
Dostawa stała się priorytetem obsługi klienta. Dawno minęły czasy pakowania produktu i po prostu wysyłania go w drogę, ufając, że znajdzie on swoje miejsce przeznaczenia za tydzień lub dwa. Współcześni klienci oczekują znacznie więcej.
W ciągu ostatnich kilku lat dostawa przekształciła się ze środka transportu produktów w jedną z najszybciej rozwijających się dróg do zadowolenia klientów. Jak więc firmy mogą w pełni wykorzystać tę szansę?
Przyszłość realizacji zamówień:
Dostawa: co jest ważne dla klientów
Myśląc o tym, jak możesz poprawić dostawy swoich produktów, postaw się w sposób myślenia konsumenta; nie powinno to być zbyt trudne, ponieważ prawdopodobnie sam jesteś konsumentem online. Co cenisz, jeśli chodzi o przyjmowanie zamówień?
Oto najważniejsze cechy, na których należy się skupić, aby przyspieszyć dostawę:
Im szybciej, tym lepiej: szybkie dostawy są najlepsze:
W świecie, w którym przyzwyczailiśmy się do natychmiastowej gratyfikacji, dostawa nie jest wyjątkiem. Amazon ustanowił nowy standard dla firm na całym świecie, oferując klientom dostawy następnego dnia, a nawet tego samego dnia.
Niestety, ze względu na niedobory kierowców na całym świecie, może to być nieosiągalne dla wielu firm. Jak mogą pozostać konkurencyjni?
Jeśli Twoja firma ma trudności z zatrudnieniem własnych kierowców, możesz skorzystać z usług operatora logistycznego. Z pomocą którego:
Realizacja zamówień 2022: Dostarczanie znaczy znacznie więcej niż produkt
Pomyśl o swojej usłudze dostawy jako o sprzedawcy; ich obowiązki mogą być podobne pod wieloma względami. Tak jak można oczekiwać, że sprzedawca będzie miał jasną komunikację z klientem, powinieneś oczekiwać, że Twoja usługa dostawy zrobi to samo.
Klienci są z natury ciekawi i tętnią zapytaniami, takimi jak:
Jeśli chcesz, aby Twoi klienci mieli dobre doświadczenia związane z dostawą, najlepiej nie ignorować tych pytań, nawet jeśli dostajesz setki dziennie. Aby zaoszczędzić czas produktywności firmy, zintegruj śledzenie dostaw w czasie rzeczywistym i aktualizacje dla swoich klientów.
Włączając je, możesz zaoferować klientom pełną i aktualną przejrzystość na każdym etapie dostawy, co zdaniem 93% klientów jest ważne. Będziesz proaktywny, co zwiększy zadowolenie klientów.
Drony i roboty do szybszej dostawy
Innym trendem eCommerce, który ma wystartować w 2022 r., Jest dostawa dronów. Ponieważ FedEx, Amazon i Alibaba już testują tę metodę dostawy, możemy oczekiwać, że inne firmy spedycyjne wskoczą na pokład i wprowadzą tę technologię do swoich systemów dostaw.
Mobilność dronów pozwala im szybciej podróżować po terenie i nad nim, aby łatwo dostarczać łatwo psujące się towary i leki, co czyni je korzystną opcją dostawy.
Co więcej, autonomiczne roboty dostawcze również staną się bardziej popularne. Ta innowacyjna i zaawansowana technologia jest dobrą alternatywą dla dronów, które mogą realizować dostawy paczek na krótkich dystansach. Wiele osób może już znać Starship, który zrewolucjonizował dostawy żywności i paczek w 2014 roku. Teraz Amazon Scout porusza się po dzielnicach i dostarcza paczki do domu.
Teraz, gdy omówiłeś podstawy dobrej obsługi dostawy dla klienta, nadszedł czas, aby wyrobić swój znak. Spróbuj dołączyć specjalną notatkę lub kilka bezpłatnych naklejek - odrobina troski może przejść długą drogę z klientami!
Jeśli szukasz inspiracji, sprawdź #Smallbusinesstok filmy na TikTok. Chociaż mogą nie być w stanie konkurować z dużymi sprzedawcami detalicznymi pod względem szybkości i przejrzystości, te filmy prezentują małe marki, które przodują w personalizacji.